« zpět

CRM jako backend webu místo databáze

Proč ukládat informace z webu do databáze, když je lepší dostat je rovnou do CRM? Proč posílat vyplněné formuláře e-mailem, když je lepší zapsat data rovnou do CRM? Vytváříte web, který sbírá kontakty nebo objednávky a dál s nimi pracuje? Pravděpodobně takový web potřebuje databázi pro ukládání informací. Proč ale místo databáze rovnou nepoužít CRM systém, který bude přímo napojen na web přes jednoduché rozhraní?

„Neobjevujte Ameriku při tvorbě každého nového webu.”

Spousta webdesignerů píše pro své klienty weby, které obsahují registrační formuláře, přihlašovací okna, poptávkové formuláře nebo e-shop. Data, která web sbírá z těchto formulářů je třeba uchovávat a dál s nimi pracovat. Uchovávání dat se běžně řeší jednoduchou databází (většinou MySQL nebo PostgreSQL), kterou ale tvůrci zbytečně navrhují. Taková databáze nenabídne majiteli webu žádné funkce pro další práci s kontakty, jako např.:

  • Řešení duplicit.
  • Hromadný e-mail pro oslovení registrovaných uživatelů.
  • Filtrování a řazení podle různých kriterií.
  • Vazba na ostatní obchodní aktivity firmy.
  • Telefonie.
  • atd.

Budoucí majitel webu by měl chtít maximálně využít každý kontakt, který získá ze svých webových stránek. Proto je ideálním řešením zajistit přímé propojení mezi webem a CRM systémem.

Jak to funguje? Návštěvník stránek se zaregistruje a jeho údaje se ihned propíší do CRM. Při další návštěvě jej web identifikuje a dotáhne si z CRM doplňující údaje. Web tak může pracovat i s údaji, které návštěvník sdělil jen při telefonickém kontaktu s firmou. Může znát jeho celé jméno, oslovení v pátem pádě, všechny e-mailové adresy, kdy naposledy komunikoval, objednávky, ...., prostě všechno.

Propojením stránek s CRM můžete z webu udělat inteligentní a měřitelný prodejní kanál.

Co nabízíme vývojářům webových stránek?

Tak předně je to možnost vyvinout pro klienta řešení, které dodáte rychleji a s mnohem bohatší funkční výbavou. To celé díky backendu v podobě InTouch CRM, na který svůj web napojíte přes jednoduché API. InTouch CRM je vyzrálý software s mnoha možnostmi a skvělé je to, že je zdarma pro týmy do 3 uživatelů (+admin). Vaše dodávka tedy nemusí být dražší. Přesně tedy nabízíme:

  • Možnost si stáhnout bezplatnou verzi InTouch CRM a nainstalovat si ji pro sebe nebo Vašeho klienta. (Je možný i provoz CRM na našich serverech v modelu SaaS)
  • Možnost stáhnout si API knihovny, které umožní vzdálené napojení na CRM (JavaScript, Java, PHP, Python, ...).
  • Vývojářské proškolení.
  • Přístup k dokumentaci a ukázkám práce s API.
  • Provizi, pokud se někdy majitel webu rozhodne rozšířit licenci CRM systému na víc uživatelů.

Přímé napojení webu na CRM systém vám pomůže v těchto oblastech:

  • Nemusíte programovat databázi, která bude v nejlepším případě umět zlomek toho, co hotové CRM.
  • Snadnější implementace registračního formuláře.
  • Řešení duplicitních registrací.
  • Řešení zasílání zapomenutých hesel.
  • Řešení přihlašování/odhlašování newsletterů a jiných odběrů.
  • Řešení zápisu poptávek z webu a jejich předávání obchodníkům.
  • Snadnějí implementaci zákaznického extranetu.

Váš zákaník dostane například:

  • Možnost plnohodnotně pracovat s každou registrací z webu.
  • Hromadný a individuální e-mailing nebo zasílání SMSek.
  • Databázi potenciálních zákazníků bez duplicit.
  • Možnost provádět další obchodní aktivity s kontakty (telefonáty, schůzky, ...).
  • Jednoduché rozhraní CRM, které má spoustu možností.

V případě, že Vás možnosti zaujaly, neváhejte si s námi domluvit schůzku nebo volejte.

Přihlášení stávajícího klienta

Následující ukázka zobrazuje kus kódu (JavaScript + jQuery), který ověřuje, že e-mail vyplněný uživatelem už existuje v CRM databázi. V případě, že uživatel uvádí existující (nebo neexistující - podle potřeby) e-mail, může jej skript vyrovat ještě před odesláním stránky:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
...
<title>Ukázka přihlášení</title>
<script type="text/javascript" src="JQUERY_URL"></script> <!-- Upravit adresy skriptů -->
<script type="text/javascript" src="CRM_URL/api.js"></script>
<script>
	$(document).ready(function() {
		$('#email').blur(function (evt) {
			CRM.isKnownEmail($('#email').val(), function(info) {
				if (!info.exists) $('#emailErr').html("Neznámý uživatel");
				else $('#emailErr').html("");
			});
		});
	});
</script>
<style>
.err { color: red; font-size: 9px; }
</style>
</head>
<body>
	<h1>Přihlášení</h1>
	<form action="...">
	<p>E-mail: <input type="text" name="email" size="20" id="email"/>
		<span class="err" id="emailErr"></span></p>
	<p>Heslo: <input type="password" name="passwd" size="20"/></p>
	<p><input type="submit" value="Přihlásit"/></p>
	</form>
</body>
</html>

Klíčovou částí je volání CRM.isKnownEmail(...);, které provede asynchronní dotaz do CRM, jestli už zapsaný e-mail existuje nebo ne. Tím se při přihlášení uživatel upozorní na neexistující účet a nebo naopak při registraci se zajistí, že se uživatel neregistruje dvakrát a nevznikne v databázi duplicita.

Další příklady přidáme již brzy ...