Pokud dostanete kontakty a schůzky do mobilu, získáte tím další příjemný bonus. Automaticky se budou objevovat ve vašich chytrých hodinkách (např. Apple Watch). Telefon se také postará o to, aby i další aplikace využívaly kontakty z CRM (např. WhatsApp).
InTouch CRM samozřejmě tohle všechno umožňuje. Připravili jsme pro vás detailní postup krok za krokem, jak můžete nastavit CRM a své mobilní zařízení.
Informace, které profesionál potřebuje mít ve svém zařízení, můžeme rozdělit do tří základních kategorií:
Samozřejmě můžete chtít mít po ruce i jiná data, nicméně tohle jsou ty nejzákladnější informace. Každé mobilní zařízení má pro ně vyhrazenou aplikaci - Mail, Kalendář, Připomínky nebo Kontakty.
Nejjednodušší je to s e-maily. Je velmi pravděpodobné, že již nyní máte přístup k e-mailům ve svém telefonu nebo tabletu. Nejspíš jste měli e-maily v mobilu ještě dřív, než jste začali pracovat s CRM, a proto se jim budeme věnovat minimálně. Soustředíme se hlavně na kontakty, kalendář a úkoly.
Předpokládejme, že pracujete v businessu, máte centrální databázi důležitých obchodních informací v CRM, ale také se často pohybujete v terénu. Obchodujete v autě, v restauraci nebo uprostřed regálů v supermarketu. K datům v CRM se můžete dostat těmito způsoby:
Jako nejefektivnější a nejméně problematické považujeme samozřejmě poslední řešení. První volba je ideální pokud potřebujete přistoupit k datům, která jsou specifická pro CRM (např. nabídky nebo příležitosti).
Synchronizace přes externí službu je zákazníky často požadována. Většinou z toho důvodu, že už používají Google Calendar nebo Outlook a jsou na tyto produkty zvyklí. Nicméně, udržovat takové řešení ve funkčním stavu je obtížné. Google i Microsoft neustále mění fungování svých služeb a synchronizace, která včera fungovala dobře, se může zítra zaseknout nebo neočekávaně narušit data v CRM. Další nevýhodu je, že pokud se v budoucnosti rozhodnete vypnout synchronizaci, tak vám data v externí službě zůstanou a musíte je ručně odstranit. InTouch CRM podporuje i tento způsob synchronizace, ale našim klientům jej nedoporučujeme.
Přímá synchronizace s CRM je tedy z našeho pohledu optimální. Navíc, pro tento způsob existují etablované standardy. Pro synchronizaci kalendáře a úkolů se standard jmenuje CalDAV a pro kontakty CardDAV. Oba tyto standardy jsou založeny na obecnějším standardu WebDAV (ten vznikl pro přístup k souborům na webových serverech a InTouch CRM jej podporuje také).
Synchronizace funguje oboustranně. To znamená, že přidané a upravené záznamy se dostanou do zařízení, ale i obráceně. Když schůzku přidáte do kalendáře v mobilu, objeví se okamžitě i v CRM.
Žádné kontakty, úkoly a schůzky, které do svého zařízení dostanete pomocí CardDAVu nebo CalDAVu, nejsou smíchány s ostatními kontakty (např. z Googlu nebo iCloudu). Když později odeberete synchronizační účet, jsou s ním odstraněny i data pocházející z CRM, ale dat z jiných zdrojů se tato operace nedotkne.
Ve svém telefonu můžete mít osobní kontakty, které se synchronizují s iCloudem nebo Googlem a současně pracovní kontakty z CRM. Nemusíte mít obavu, že v práci uvidí váš osobní kalendář ,nebo že se seznam vašich kamarádů dostane do firemního CRM.
CardDAV a CalDAV lze použít téměř na libovolném zařízení nebo operačním systému. Protokoly jsou postaveny na webových standardech a podporovány většinou výrobců řešení pro týmovou spolupráci.
Uživatelé výrobků Apple mají výhodu, že protokoly jsou podporovány přímo v systému. Není nutné nic dalšího instalovat.
Uživatelé systémů Android mají situaci trošku složitější, ale ne o moc. Musí pouze doinstalovat dvě další appky.
Od teoretického úvodu se konečně dostáváme k praktické části. Aby synchronizace správně fungovala, je třeba nejprve věnovat pozornost nastavení InTouch CRM.
Pokud provozujete InTouch CRM na vlastním serveru (netýká se uživatelů, kteří používají náš cloud), zkontrolujte následující:
https://crm.mojefirma.cz
) a žádnou další cestu (...firma.cz/intouch
).Jedinou další věcí, které musíte věnovat pozornost na straně CRM, je velikost adresáře. Za posledních pár let se obrovským způsobem zvětšila kapacita a výkon mobilních telefonů, nicméně v CRM systému mohou být statisíce případně i miliony kontaktů. Pravděpodobně nechcete mít ve svém mobilu 100 tis. kontaktů ze svého firemního CRM. Z toho důvodu umožňuje InTouch CRM omezit objem kontaktů, které budou dostupné pro synchronizaci. Dělá se to pomocí filtru.
Jednoduše si nastavíte libovolný filtr kontaktů (např. všechny kontakty, u kterých jste uveden(a) jako obchodník nebo všechny kontakty, kteří mají alespoň jednu objednávku) a řeknete aplikaci, že jej má použít pro synchronizaci.
Jak filtrovat v InTouch CRM >
Tím je příprava CRM u konce a můžete přejít k nastavení svého mobilního zařízení.
Operační systém Android bohužel nepodporuje synchronizační standard CalDAV/CardDAV přímo. Je nutné podporu doinstalovat. Nejlepší současnou volbou (2024) je aplikace DAVx5, která naučí váš Android oběma protokolům. Jedná se bohužel o placenou aplikaci, leč za cenu lidovou (cca 150 Kč).
Pokud budete chtít synchronizovat i úkoly, doporučujeme nainstalovat ještě jtx Board. To je aplikace na práci s úkoly, která je podporovaná v synchronizační aplikaci DAVx5.
Synchronizované kontakty se vám budou zobrazovat ve vašem seznamu kontaktů, události ve vašem kalendáři a úkoly se přenášejí do aplikace jtx Board. První synchronizace může trvat delší dobu, zvlášť pokud přenášíte tisíce kontaktů.
Uživatelé iOS nebo macOS mají výhodu, že oba tyto systémy mají podporu CalDAV a CardDAV přímo od Applu a není nutné nic dalšího instalovat. Budete vytvářet dva synchronizační účty. Jeden pro kalendář a úkoly, druhý pro kontakty. Začneme tedy s kontakty:
Přidání účtu pro kalendář a úkoly je velmi podobné.
První synchronizace může trvat delší domu, zvlášť pokud přenášíte tisíce kontaktů.
Pokud budete kupovat novější mobil, doporučujeme ručně odebrat synchronizační účty ze starého mobilu a přidat je znovu v novém mobilu. Odebráním účtu z mobilu nesmažete data v CRM.
Synchronizaci CalDAV a CardDAV je dostupná i pro Microsoft Outlook pomocí doplňku Outlook CalDAV Synchronizer. Můžete vyzkoušet, pokud Outlook potřebujete pro svoji práci.
Pokud používáte macOS, můžete si synchronizaci nastavit i zde. Podpora je standardně v systému. Stačí přidat nové účty - postup je podobný jako u iOS.